piatok 25. februára 2011

John R. Lonsdorf

T/Sgt. John R. Lonsdorf (ASN:36817357)


T/Sgt. John R. Lonsdorf
Narodil sa 1. júna 1913 v Superior, Wisconsin.


Do armády vstúpil 19. apríla 1943 v Milwaukee a bol zaradený k leteckým mechanikom a zbrojárom v Kessler Field, a neskôr absolvoval strelecký výcvik v Harlington Fox. Do stredomorskej oblasti bol poslaný dňa 11. augusta 1944, kde dorazil po 9 dňoch.  Bol zaradený k 464. bombardovacej skupine. Dňa 17.10.1944 letel s posádkou 2nd Lt. Fassnachta ako horný strelec a mechanik s cieľom zničiť južné sklady pri Viedni.

"Zostrelili ma na mojej 24 misii. Náš bombardér dostal štyri alebo päť priamych zásahov flaku.  Bombovnica bola v plameňoch, dvaja letci boli mŕtvi a jeden je stále pohrešovaný.  Interkom bol vyradený z činnosti, a tak sme nemohli dostať inštrukcie. Našťastie zvukový alarm na opustenie paluby sa rozozvučal a my sme sa vrhli v ústrety svojmu prvému zoskoku na padáku.  Pristál som na druhej strane Dunaja na otvorenom poli v Československu, kde nejakí roľníci pracovali na poli. Bola to nepriateľmi okupovaná krajina, avšak roľníci, ktorí sa zbehli okolo mňa takmer okamžite nejavili známky nepriateľstva. Ich náklonnosť skončila pitím piva v starostovom dome v neďalekej obci. Tam ma našli nemecké hliadky.  Na nákladiaku ma priviezli do Viedne a civilným vlakom do výsluchového strediska Dulag Luft. Tam ma umiestnili na samotku v snahe zlomiť náš odpor pred vypočúvaním. Po niekoľkých dňoch ma previezli do tábora Stalag Luft 4 na pobreží Baltského mora. Tam sme zotrvali do 1.2.1945, kedy nás autami previezli do Moosburgu, blízko Norimbergu.  Tam nás koncom apríla oslobodila 14. obrnená divízia, predvoj Pattonovej armády. Boj o mesto Moosburg trval 2 hodiny."

John R. Lonsdorf so svojimi vyznamenaniami po vojne.
  Dňa 16. mája 1945 bol vyslaný loďou naspäť do USA, kde dorazil 28. mája 1945. Dňa 23. októbra 1945 bol vyradený z vojenskej služby. John Lonsdorf bol vyznamenaný European African Middle Eastern Service Medal with 1 Silver Star, 1 Overseas Service Dars, Air Medal with one Oak Leaf Cluester. 

Fotografia zo stretnutia letcov 464.BG v Chicagu v auguste 1992. Zľava: Stojaci John Lonsdorf, a sediaci Dick Witt (navigátor) a John Lindsey (co-pilot).



John zomrel 5. marca 2000 vo veku 86 rokov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára